søndag 17. juli 2016

Dressjakkeskjørt





Det er ikke rent lite. Man kan sy skjørt, kjoler, vesker, vester og mye mere.


Jeg valgte meg et skjørt av den nederste delen av jakken. Slik ble det. Et skjørt med god passform som skal "henge" litt nedpå hoftene. Lommene er jo perfekt. Knappes på som et omslagsskjørt. Har satt trykknapper i fronten for å holde den på plass.










Her finner du innlegget om vesten..


Skjørtet sett fra den ene siden.
Jeg klippet den øverste delen i fasong og sydde innsnitt i sømmene over lommene.
Prøvebysten er ikke så stor at den fyller ut skjørtet, som jeg vil tro er i størrelse ca 40-42.

Har ikke brukt noe mønster, bare formet på bysten og meg selv som bruker ca 38-40.  (Det er litt for stort for meg)
Slik ble det bak. Det faller fint over rumpa på et menneske. Disse dukkene har jo ikke særlig med former, så det blir ikke så fine bilder.


Jeg sydde på et risbånd i kraftig kvalitet som belegg oppe for å få hold i linningen.









......og slik så jakken ut før jeg klippet den opp.  Det er ennå flere prosjekter på gang av denne jakken, så bare følg med..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar