lørdag 3. januar 2015

Jakken som ble tunika

Årets andre tunika ble til i dag.


Jeg hadde en lang jakke med flotte volanger og lommer i en tynn strikkekvalitet av bomull liggende på "inspirasjosrommet" mitt.  (Det er et rom med klær som henger og venter på å bli redesignet - hit går jeg når jeg vil ha inspirasjon- alt henger etter fargekoder)





I boksen for stoffrester hadde jeg en flanellrest som er så myk og god og har ventet på det rette prosjektet.

Klippet volangen av jakken og klippet den opp i sømmene for å bruke delene hver for seg. Jeg beholdt lommene og klippet av rett overfor og sydde delene sammen midt foran.

Har brukt et kjolemønster med raglanermer som mal for ermene - ellers fri fantasi.










Bak har jeg laget en "snøring" for å trekke den sammen - mulig jeg kommer til å sy et innsnitt istedet - får se hvordan det blir i bruk etterhvert.









Slik så jakken ut før jeg klippet den opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar