fredag 7. mars 2014

Hurra for 8.mars - og for Trond !

I morgen lørdag, er det 8. mars. Hurra for alle kvinner, og for min kjære!  Han fyller nemlig 54 år

Rødstrømpekjole




I anledning 8.mars-feiring på Henrikhålla pub med 22 andre damer i morra kveld, har jeg sydd meg ny kjole. Rødblomstret, selvfølgelig.

Nok et redesignprosjekt. Sydd av en langermet, sort t-skjorte og en stoffrest som jeg tror var tenkt som gardin. Litt grovvevet bomullstoff. En ubrukt blondetruse som min datter kjøpte men som var altfor stor - også til meg - har fått æren av å avslutte kjolen nede.

Glemte helt å ta "førbilde" av t-skjorta og trusa.. Har ennå mer igjen av gardinstoffet, så det blir kanskje flere plagg etterhvert..
Lommedetalj med treknapp til pynt

En liten blondekant... fra en truse...

5 kommentarer:

  1. Hei, kjempekul kole:)) du lager mye fint! Har lagt til bloggen din på blogglista mi, håpe det er greit?

    SvarSlett
  2. :) det skulle selvfølgelig stå KJOLE:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding;) bare trivelig at du følger;)

      Slett
  3. Kjempefin kjole! Har du brukt Stoff og stil-mønster her også? Tror kanskje jeg har dette mønsteret og fikk veldig lyst til å teste det ut nå! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Stoff- og stilmønster, ja. Men har laget halsutrigningen noe videre og har strikk i den. Dessuten har jeg tilpasset lengden og kortet den av på midten, siden den var for lang i ryggen til meg.

      Slett