tirsdag 28. februar 2017

Min nye skinnjakke

Da har jeg sydd min første skinnjakke.
Redesign av en Jofama skinnjakke i deilig, mykt skinn, kjøpt for 40 kr på en bruktbutikk.

Brukte et "bombermønster" i str. 38 fra bladet Ottobre som basis for å få riktige proporsjoner md ermehull osv., men med mye tilpasning.

Jeg brukte lommene, og forstykkene slik de var på den gamle jakka.

Foret og innerlomma er intakt, men den har fått en helt annen fasong og ermene ble etter mye om og men, ikke så aller værst...

Måtte "lappe" igjen knappehullene på høyre forstykke.
Artig erfaring. '


Det meste fra den gamle jakke er brukt, og lite gikk til spille.


Syns ikke så godt, men her er det en innerlomme med glidelås
Litt utfordringer med knappehullene...

Slik ble den bak. Løpegangen for den gamle snøringa godt synlig.

Vindlist



Her ser dere hvordan jeg løste utfordringa med knappehullene
Slik så jakken ut før bakfra
Slik var jakken før jeg klipte den opp. Store knapper


Foret var "dyrisk"... innerlomma med glidelås ble beholdt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar