søndag 5. januar 2014

Ullkjoledrømmen

Har lenge hatt liggende noen ruller med flott ullstoff - kokt ull og ullboucle - som jeg har hatt lyst å teste mer ut.
Endelig bød sjansen seg da jeg fikk et døgn alene hjemme.  (Det er da jeg finner roen og inspirasjonen)

Jeg sydde effektstriper (biser) på et stoffstykke, og brukte dette som dekor på overstykket på kjolen. Klippet ut forstykket etter at jeg hadde sydd stripene/rutene.
Det som ble til overs brukte jeg nederst på kjolen.

Ble veldig fornøyd med denne.

Nærbilde av effektsømmene



Testet også ut hvordan torskeskinn (se et torskeskinnprosjekt ved å klikke på linken) funker som applikasjon, og sydde et brilleetui i samme stoff som kjolen. Så fikk jeg testa ut hvordan det er å bruke den lukkemekanismen også... som har ligget en stund og ventet..  Skal nok bestille flere sånn - ikke så vanskelig som jeg trodde.  Bortsett fra at jeg må modifisere prosjektet innvendig - likte ikke de "rå" kantene.   Må nok vrengsy foret, ja!


2 kommentarer: